пятница, 5 сентября 2008 г.

акустіка

Перш ніж піти в автосервіс для установки автоакустики, необхідно мати хоч би невелике уявлення про те, де і що ви хочете розмістити. По-перше, це допоможе установникам зрозуміти, що ж ви кінець кінцем від них хочете. А по-друге, ви зможете заощадити свої гроші, відмовившись від непотрібних вам компонентів. Вирішальною ланкою, що визначає якість всієї акустичної системи, буде правильна установка якісних динаміків.

Технологія виготовлення

Автомобільну акустику можна розділити на двох типів: коаксіальна і компонентна. Коаксіальна акустика представляє декілька акустичних голівок, розміщених на одному корпусі динаміка. Як правило, один низькочастотний і один або більш високочастотні. До плюсів можна віднести низьку вартість і простоту установки. Серед мінусів не дуже хороша якість звучання, і неможливість налаштування взаємного розташування динаміків.
Компонентна акустика є свого роду набором конкретного виробника, що зазвичай складається з пари динаміків: одного низькочастотного – для відтворення низькочастотної складової і твітера – для відтворення високочастотного сигналу. Так само в комплекті може йти кросовер для розділення частот між динаміками. Коштує така автоакустика дорожче коаксіальною і складна в установці.

Вибір автоакустики

Выбор и установка автоакустики, динамикиЯкраз для створення якісного звучання і існують окремо низько, середньо і високочастотні динаміки, які служать відповідно для відтворення низькочастотного, середньочастотного і високочастотного діапазону. До плюсів цього типа динаміків варто віднести вибір компонент від різних виробників і високу якість продукції. До мінусів вища вартість і складність в установці.
Якщо ви вирішили, що жодним чином не хочете міняти інтер'єр салону або витрачати надто багато грошей на установку, то кращим варіантом буде установка динаміків в штатні місця. Правда вибирати автоакустику доведеться лише того розміру, який личить для установки в конкретну модель машини.
До основних габаритних параметрів динаміка слід віднести діаметр дифузора. Вимірюється він в дюймах. Як середньочастотні динаміки краще не використовувати дуже великі моделі. Сповна достатні 3-5 дюймових голівок. Для низькочастотних динаміків підійде розмір близько 5-6 дюймів.
Також необхідно визначитися з кількістю смуг. Якщо 2-х смугова система має на увазі підключення пари твітеров і низькочастотних динаміків, то 3-х смугова вже вимагає 6 динаміків (2 твітера, 2 середньочастотних і 2 низькочастотних динаміка). Плюси – кожен динамік відіграє свій, вужчий діапазон, завдяки чому зменшуються спотворення.
Але тут не все так просто. Якщо ви вирішили що коаксіальна акустика – це не ваш вибір, але і фінансів не особливо багато, то слід зупинитися на 2-х смуговій схемі. Мірсоветов хотів би відмітити, що часто виробники йдуть на маркетинговий трюк: їм вигідно зробити 3-х смугову систему середньої якості, чим якісну 2-х смугову. Робиться це тому, що більшість людей дотримуються такого поняття – більше означає краще. У акустиці це правило може не працювати. Тому, якщо знайдете 2-х і 3-х смугові системи однієї вартості, то рекомендую зупинитися на 2-х смуговий.
Выбор и установка автоакустики, динамики Тепер розглянемо тилову автоакустику, яка служить для підтримки звукової картини що сидять на передніх сидіннях пасажирам. Помилкою є те, що ззаду автомобіля повинна стояти потужна повнорозмірна акустика, яка відтворює весь чутний звуковий сигнал. Наприклад, коли ми прийшли на концерт і сидимо в центрі залу. Основна частина звуку приходить до слухача саме з сцени, і лише деяка частина відбитого сигналу – від бічних і тилових стенів. При цьому відбита частина сигналу вже не містить осмислених басів із-за їх переотраженія від довколишніх предметів, а високочастотна частина сигналу практично відсутня, оскільки високочастотні сигнали сильно ослабляються з відстанню і так же добре поглинаються більшістю поверхонь. Середньочастотна частина сигналу, відбита від багатьох предметів приходить до слухача розмитою, і утрудняє визначення напряму звуку. Загальний рівень сигналу в порівнянні з фронтальним зменшений на 18-24 дб. Тому тилова частина звукового сигналу має бути саме добавкою до основного (фронтальному) випромінювання і не є самостійним джерелом звуку.

Установка автоакустики

Установка автоакустики в двери автомобиляПоговоримо про можливі місця установки автоакустики. Зазвичай низько і середньочастотні динаміки встановлюють в передніх дверях автомобіля. Штатні місця вельми обмежують вибір автоакустики.
Вживання ж подіумів благополучно вирішує цю проблеми. Подіум є свого роду кільцевою приставкою для динаміка, яка вмонтовується до корпусу дверей. Завдяки подіумам можна змінювати спрямованість динаміків, за рахунок чого створюється правильна звукова сцена. Подіуми виконуються значної висоти, внаслідок чого магніти звукових голівок не виступають з внутрішньої частини дверей і не заважають механізму опускання скла. Висока жорсткість каркаса дозволяє надійно закріпити динамік до дверей. До мінусів потрібно віднести додаткові засоби на перетягування обшивки дверей і виготовлення самих же подіумів.
Варто пригадати, що гучномовець випромінює не лише у бік слухача, але так само гратиме і у внутрішню частину дверей, що може викликати небажані призвуки і резонанси. Аби це усунути доведеться витратитися на обробку внутрішньої частини дверей спеціальними звуковіброїзоляционнимі матеріалами.
Ще одним поширеним местомом для розміщення динаміків є бічні панелі, що знаходяться під панеллю приладів. Їх ще називають кичок-панелями. До мінусів варто віднести дуже маленьких внутрішніх об'єм, внаслідок чого добитися хорошого баса буде непросто. Можна встановити і в саму приладову панель, проте із-за негерметичної внутрішнього об'єму, виникне акустично коротке замикання. Річ у тому, що динамік випромінює звукові хвилі в обоє сторони відносно дифузора. Лише тилова хвиля зрушена відносно фронтальної на 180 градусів. Іншими словами, коли дифузор рухається вперед, то в передній його частині виходить стискування повітря, а в тиловій – розрядка. Взаємодіючи між собою, вони утворюють значні провали в АЧХ, особливо в низькочастотному діапазоні. Найбільш відповідні місця установки високочастотних динаміків: приладова панель, куточки заглушки дзеркал в передніх дверях, або в лобові стоїки.
Що стосується тилових динаміків Мірсоветов рекомендує наступне:
  • не встановлюйте ззаду високочастотні випромінювачі;
  • не варто встановлювати великі динаміки. Цілком достатньо 4-5 дюймових середньочастотний або широкосмугових динаміків;
  • при браку фінансів, не встановлюйте як тиловий канал дорогих динаміків.

Комментариев нет: